Over de klant
“De Officiële Nederlandse Elvis Presley Fanclub ‘It’s Elvis Time’ is opgericht op 8 januari 1962. De fanclub is erkend door de Elvis Presley Enterprise, die het beheer heeft over alles wat met Elvis Presley te maken heeft.
De fanclub geeft vier keer per jaar een mooi magazine uit met veel achtergrondinformatie over Elvis en Elvis gerelateerde onderwerpen. Het doel van de fanclub was, is en zal altijd blijven om de herinnering aan Elvis levend te houden.”
Uitdaging
Allereerst ben ik mij gaan verdiepen in de doelgroep en heb ik onderzocht hoe deze het beste kan worden aangesproken. It’s Elvis Time had een sterk verouderde website, die zo oud was dat de term ‘responsive’ niet bestond en zelfs de iPhone nog niet was uitgevonden. Er was zelfs nog een Hyves-logo te zien, terwijl Hyves al 8 jaar geleden was gestopt. Het was dus hoog tijd voor een nieuwe, moderne website.
De nieuwe website moest niet alleen up-to-date zijn, maar ook de mogelijkheid bieden om in te schrijven voor het kwartaalmagazine. Het magazine wordt ontworpen door Erwin Lammerts van Puntgaaf Reclame uit Veendam.
Werkzaamheden
Voor It’s Elvis Time heb ik een nieuwe, moderne website ontwikkeld. De website biedt nu de mogelijkheid om nieuwsberichten te delen, zoals belangrijke gebeurtenissen in Elvis-land of updates over het nieuwe magazine dat in druk is. Daarnaast wordt er uitgebreide informatie gegeven over de Elvis-reizen, die extern worden georganiseerd via de club.
Het contact leggen met de mensen uit het bestuur is eenvoudiger dan ooit dankzij het handige contactformulier. De nieuwe website zorgt voor een verbeterde gebruikerservaring en houdt fans van Elvis op de hoogte van al het laatste nieuws en evenementen. Sinds de lancering van de nieuwe website komen er wekelijks nieuwe leden bij.
De fanclub staat er inmiddels beter voor dan ooit!