Lammerts Online Media ByWim Barbershop Assen portfolio project

"Sinds we jou hebben leren kennen, valt op hoe open en toegankelijk je bent. Het is gemakkelijk om met jou kennis te maken en je werkstijl te begrijpen.

Je werkt nauwkeurig en met aandacht voor detail. Altijd ontspannen en kalm, wat het erg prettig maakt om zaken met je te bespreken. Daarnaast sta je open voor feedback en nieuwe ideeën, wat onze brainstormsessies waardevol maakt. Ondernemend en daarbij toon je veel initiatief tijdens onze besprekingen.

We zijn zeer tevreden over het creatieve en verrassende werk dat je tot nu toe voor ons hebt geleverd."

- Wim en Linda

Over de klant

“Voor mannen die in een ontspannen sfeer nostalgisch geschoren of geknipt willen worden, is dit de barbershop bij uitstek. Je waant je in een kapperszaak die trendy met traditioneel weet te mixen, waar met vakmanschap geknipt en geschoren wordt; een volledige knipbehandeling inclusief het uitwassen van uw nieuwe kapsel. Wim en Linda knippen uitsluitend op afspraak.”

Uitdaging

ByWim Barbershop plaatste onregelmatig content op Facebook, wat zorgde voor inconsistentie en beperkte betrokkenheid. Er moest meer structuur komen en de aanpak moest professioneler. Het doel was om een consistente en aantrekkelijke online aanwezigheid op te bouwen, met uiteindelijk de mogelijkheid om te adverteren op sociale media.

Werkzaamheden

Mijn werkzaamheden omvatten het opstellen van een contentkalender, waarbij eerst een fotoshoot werd georganiseerd om scherpe en bruikbare foto’s te maken. Vervolgens werd er wekelijks content gecreëerd en gepubliceerd op Facebook en Instagram. Deze berichten werden voortdurend getest en bijgeschaafd om de beste resultaten te bereiken en de zichtbaarheid van de barbershop te vergroten.

Naast het creëren van content, zijn de socialmediakanalen geoptimaliseerd en aangevuld met de juist informatie en is er een zakelijke Meta Business Suite ingericht.

En met succes! Er was een merkbare stijging in nieuwe klanten. De volgende stap is om nóg betere en hoogwaardigere content te maken om deze groei online verder uit te bouwen.

Periode februari 2024 t/m januari 2025

  • Professionele en aantrekkelijke socialmediaberichten
  • Consistente en gestructureerde contentplanning
  • Merkbare stijging in nieuwe klanten